تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

رقابت عنایتی و مهاجری در لیگ یک| مشهدی‌ها در نیمه دوم لیگ آزادگان

  • کد خبر: ۶۱۳۹۰
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
رقابت عنایتی و مهاجری در لیگ یک| مشهدی‌ها در نیمه دوم لیگ آزادگان
۱۰ بازیکن و ۲ سرمربی مشهدی حاضر در جام آزادگان از امروز نیم‌فصل دوم را در شرایطی شروع می‌کنند که رضا مهاجری و رضا عنایتی رقابتی شانه به شانه برای رسیدن به لیگ برتر دارند.
مرتضی اخوان| شهرآرانیوز؛ سوت آغاز رقابت‌های دور برگشت لیگ دسته‌اول فوتبال کشور موسوم به جام آزادگان از امروز زده خواهد شد و ۱۰ بازیکن مشهدی در کنار ۲ سرمربی خراسانی کارشان را دوباره از سر می‌گیرند. مشهدی‌ها که نیم‌فصلی پُرفراز‌و‌نشیب را در لیگ دسته‌اول داشتند، حالا به نیمه دوم و هیجان‌انگیز این لیگ پُرماجرا رسیدند.
 
فوتبال مشهد چند‌سالی است در جام آزادگان نماینده‌ای ندارد، اما همواره بازیکنان تأثیرگذاری را در این سطح از مسابقات فوتبال کشور داشته که بعضی پا به روی پلکان موفقیت گذاشتند و از همین تیم‌های لیگ‌یکی راهی آسمان خوشبختی شدند. اما رقابت‌های این فصل جام آزادگان علاوه بر حضور ۱۰ بازیکن مشهدی، ۲ چهره ویژه مشهدی دیگر هم دارد که به‌عنوان سرمربی هدایت تیم‌های مدعی صعود مس کرمان و هوادار تهران را به عهده دارند. نیمه دوم لیگ دسته‌یک فوتبال کشور از امروز با هیجان روز‌های پایانی سال از سر گرفته می‌شود و مشهدی‌ها در غیاب یک تیم در این مسابقات، در قالب بازی یا هدایت تیم‌های دیگر به میدان می‌روند.

پُرفروغ‌های لیگ‌یکی

از وحید فارغ تا امیرحسین صدقی، از بهروز افشار تا عادل سرشار. لیگ دسته‌یک فصل جاری پُر از مشهدی‌هایی است که تجربه بازی در این لیگ را دارند و به‌نوعی آن‌ها را «لیگ یک‌باز» می‌دانند. وحید فارغ که چند‌سالی است در این سطح از فوتبال توپ می‌زند، امسال هم در ملوان یکی از بازیکنان فیکس تیمش بوده و تقریبا در تمام دقایق برای تیم مازیار زارع به میدان رفته است؛ اما پُرفروغ‌تر از نمایش فارغ در میان مشهدی‌های لیگ‌یک می‌توان به عملکرد بهروز افشار و رضا صدری اشاره کرد، ۲ بازیکن با شرایط سنی متفاوت. بهروز افشار که سال‌های آخر فوتبالش را در استقلال خوزستان می‌گذراند، این فصل یک گل برای تیمش به ثمر رسانده و به‌عنوان یک دفاع عملکرد قابل‌قبولی داشته است.
 
در مقابل، رضا صدری بازیکن جوانی است که از شهرخودرو جدا شد و در شاهین بوشهر خیلی زود جایگاه خودش را پیدا کرد. صدری ۲ گل و یک پاس گل را تا‌به‌اینجای‌فصل به نام خود ثبت کرده است؛ اما موفق‌ترین مشهدی‌های لیگ‌یک بی‌تردید سجاد دانایی و دانیال کردستانی بودند، ۲ بازیکنی که به‌ترتیب در هوادار و فجرسپاسی نقش بی‌بدیلی در تاکتیک‌های تیمی خودشان دارند. کردستانی ۳ گل و یک پاس گل داشته و سجاد دانایی هم زیر‌نظر رضا عنایتی به یک مدافع راست شش‌دانگ بدل شده که هیچ بعید نیست فصل بعد لیگ‌برتری شود.

کم‌فروغ‌های لیگ‌یکی

متین صفائیان، عادل سرشار، محمدرضا خرسندنیا، محمد محمدزاده و امیرحسین صدقی ۵ مشهدی دیگر لیگ‌یک هستند که عملکردشان در میان کم‌فروغ‌ها جای می‌گیرد. صفائیان، گلر جوان و آینده‌دار مشهدی شهرخودرو، در میانه فصل به چوکا تالش پیوست؛ اما هنوز نتوانسته است خودش را در این تیم پیدا کند.
 
محمد محمدزاده هم که سرباز شده و به فجر رفته است، وضعیتی مشابه دارد؛ اما امیرحسین صدقی، مدافع فجر، که دومین سال خدمتش را در این تیم سپری می‌کند، به نسبت این بازیکنان حضور بیشتری در ترکیب تیمش داشته، ولی همچون سال گذشته پُرفروغ نبوده است. محمدرضا خرسندنیا هم که دیگر پا به سن گذاشته است، در شاهین بوشهر چندان درخشان نیست. خرسندنیا شروع خوبی در تیم بوشهری داشت، اما رفته‌رفته و با فشردگی لیگ و با توجه به سن‌و‌سالش از آمادگی دور شد. عادل سرشار هم آخرین مشهدی است که امسال در گل‌ریحان البرز بازی می‌کند. سرشار به‌عنوان یک مهاجم بیست‌ونه‌ساله، امسال فقط یک‌گل برای تیمش به ثمر رسانده است که آمار چندان‌خوبی به حساب نمی‌آید.

مشهدی‌ها در نیمه دوم لیگ دسته‌اول

سرمربیان مشهدی، ستاره‌های واقعی لیگ‌یک

در میان تمام مشهدی‌های حاضر در لیگ دسته‌یک، در نیم‌فصل اول این سرمربیان مشهدی ۲ تیم مس کرمان و هوادار بودند که در قامت ستاره ظاهر شدند. محمدرضا مهاجری و رضا عنایتی که امسال هدایت ۲ تیم به نسبت متمول لیگ‌یک را به عهده گرفتند، شروعی رؤیایی داشتند و تا چند هفته مانده به پایان نیم‌فصل در کورس قهرمانی بودند. ۲ سرمربی که هیجان لیگ‌یک را برای مشهدی‌ها با رقابت شانه‌به‌شانه خود به اوج رساندند. با‌این‌همه در چند هفته پایانی بود که ورق برگشت و چند نتیجه بد، مس کرمان و هوادار را از صدر پایین کشید.
 
مهاجری و عنایتی در نیم‌فصل دوم با تقویت تیم‌هایشان به احتمال فراوان همچنان در کورس باقی خواهند ماند. در‌این‌میان شانس مهاجری و مس کرمان با توجه به شرایط مالی باشگاه کرمانی بیشتر است، چرا‌که برخی اخبار از بروز مشکلات مدیریتی و مالی در باشگاه تهرانی هوادار حکایت دارد و از‌این‌بابت شاید تیم عنایتی با مشکل رو‌به‌رو شود.

نگاه حسرت‌بار به یک غیبت طولانی

با تمام این احوال، فوتبال‌دوستان مشهدی چند‌سالی می‌شود که نگاهی حسرت‌بار به لیگ دسته‌یک فوتبال کشور دارند. آن‌ها دلشان برای روز‌هایی که مشهد هم در لیگ برتر و هم در لیگ‌یک تیم داشت، تنگ شده است. شاید اگر طی سال‌های اخیر اتفاقات بهتری در فوتبال این خطه می‌افتاد، حالا این ۱۰ بازیکن و ۲ سرمربی بالا‌سر تیم مشهد، هیجان فوتبال را به مردم خراسان تقدیم می‌کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->